کیبورد با کیفیت برای تایپ چه ویژگی هایی دارد

کیبورد با کیفیت برای تایپ چه ویژگی هایی دارند؟

بسیاری از ما هر روز زمان زیادی را در رایانه خود می گذرانیم و کلیدهای کیبورد را بی وقفه فشار می دهیم همه ی آدم ها مرد ، زن ، جوان و کودک این روزها کارهای تایپ زیادی دارند مانند کارهای خانگی، پروژه های مدرسه و دانشگاه و تایپ اسنادی که مدیرمان از ما میخواهد که تایپ شود و … ما به شدت به کامپیوترها و البته کیبورد هایمان متکی هستیم کیبورد با کیفیت برای تایپ عمدتاً استفاده می‌شوند، اما واقعاً می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند با اضافه شدن چند ویژگی می تواند مناسب برای طراحی ادیت فیلم و از این دسته کارها شود کاری که کیبورد با کیفیت  می تواند برای شما انجام دهد این است که باعث شود از کار کردن با آن خسته نشوید و لذت ببرید یکی از مشکلاتی که کاربران بعد از مدتی کار کردن با کیبورد پیدا می کند این است  که هنگامی که کیبورد شما قدیمی میشود و نیاز به تعویض دارد، طبیعتاً همان کیبورد با کیفیت برای تایپ را میخواهید در بازار انتخاب کنید چون به آن عادت کردید اما با وجود تعداد تنوع بالا کیبوردها که هر روز به بازار می آیند ممکن است کیبورد مورد نظرتان که قبلا با آن کار کردید را نتوانید پیدا کنید ما در این مقاله تلاش داریم به شما کمک کنیم که وقتی دنبال خرید یک کیبورد برای خودتان هستید باید چه ویژگی های را مدنظر قرار بدید تا بتوانید یک کیبورد متناسب با معیار های خودتان پیدا کنید

کیبورد با کیفیت برای تایپ

کاربرد کیبورد ها

امروزه کیبوردهای متنوعی در بازار موجود است که هر کدام با تمرکز بر ویژگی های خاص و متناسب با اهداف خاص طراحی شده اند اولین چیزی که باید برای خرید کیبورد در نظر بگیرید نوع کاری است که با کیبورد خود میخواهید انجام بدهید.

  • کیبورد هایی وجود دارد که مخصوص بازی طراحی شده است اگر شما یک گیمر حرفه ای یا مبتدی هستید قطعا یکی از این کیبورد ها را خریداری می کنید بهترین کیبورد های گیمینگ دارای کلیدهای مخصوص بازی برای کمک به انجام بهتر بازی های رایانه ای هستند.
  • اگر شما یک کارمند یا یک نویسنده هستید که با کامپیوتر کار می کنید قطعا به یک کیبورد باکیفیت برای تایپ کردن احتیاج پیدا می کنید که مجبور هستید مدت زمان طولانی را صرف تایپ کردن کنید برای این کار شما باید یک کیبورد را انتخاب کنید که ویژگی های مانند: ارگونومیک بودن بی صدابودن کلید ها و دارای نوشته های برجسته باشد را تهیه کنید که تجربه تایپ عالی و راحت را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • اگر شما حسابدار هستید یا فروشنده و یا کارهای زیادی با اعداد دارید بهتر است کیبورد های عددی را انتخاب کنید که تماماً دارای عدد می باشد و هیچ حروفی در آن وجود ندارد تا کار شما را تا حد زیادی تسهیل دهد ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم که چه نوع کیبوردی را باید انتخاب کنید تا پول خود را بیهوده برای نوع اشتباه ای از صفحه کلیدی که به آن نیاز ندارید خرج نکنید.

سوئیچ های کیبورد با کیفیت برای تایپ چگونه است؟

حرکت اول در هنگام خرید کیبورد در فروشگاه ها این است که باید کلید های کیبورد را برسی کنید شما باید کلید ها را کاملا برسی نمایید تا در آینده هنگام کار با آن دچار مشکل نشوید دو اصطلاح خطی (Linear) و لمسی (Tactile) هنگام بررسی کیبوردهای مکانیکال زیاد به چشم‌تان خواهد خورد این‌ها درواقع دو نوع اصلی سوئیچ‌های مکانیکال هستند و تقریبا تمام کیبوردهای مکانیکالی که می‌بینید در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند. به بیان ساده، در سوئیچ‌های خطی برای اِعمال دستور کلید باید تا انتها فشار داده شود. سپس می‌توانید انگشت خود را برداشته و کلید دیگری را فشار دهید. سوئیچ‌های لمسی به این صورت عملا می‌کنند که تنها بعد از رسیدنِ کلید به نیمه‌ی مسیر خود، دستور عمل خواهد کرد. پس از آن می‌توانید کلید را تا انتها فشار دهید یا انگشت خود را از روی کلید بردارید.

کیبورد با کیفیت برای تایپ داری سئویچ های مکانیکال

سازگاری

امروزه اکثر کیبورد با کیفیت برای تایپ از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شوند پورت های قدیمی PS/2 تقریبا منسوخ شده اند کیبورد های بروز بی‌سیم از طریق بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند و بر خلاف کیبورد های قدیمی که با کابل USB وصل میشود و تنظیم آن تا حدودی مشکل است. بیشتر کیبوردها برای استفاده از کلیدهای عملکردی به نرم افزار نصب شده روی رایانه شما نیاز دارند قبل از خرید کیبورد مطمئن شوید که با سیستم عامل شما سازگار است.

کیبورد با کیفیت برای تایپ چه ویژگی هایی دارد

طراحی

طراحی و معماری کیبورد ها تفاوت بزرگی باهم دارند بر اساس طراحی، کیبوردها را می توان به استاندارد، گیمینگ و ارگونومیک دسته بندی کرد کیبوردهای استاندارد رایج ترین نوع کیبورد ها هستند. این روزها، کیبوردهای استاندارد علاوه بر رعایت استاندارد 104 کلیدی ، دارای کلیدهای چندرسانه ای نیز هستند.

کیبورد های گیمینگ برای بازی کردن طراحی شده اند که دارای کلید های نرم و نور پردازی هستند که در تاریکی نمای بسیار زیبایی را از خود انعکاس می دهند و همچنین کلیدهای چند رسانه ای و کلیدهای ویژه دیگر برای بازی را در خود جای داده اند.

کیبورد با کیفیت برای تایپ دارای ارگونومیک به گونه ای طراحی شده اند که دستان شما را به طور طبیعی قرار داده و با ارائه یک استراحتگاه مناسب برای مچ دست قابلیت رساندن حداکثر راحتی به مچ را در هنگام کار دارد ، مطمئناً این کیبورد ها گران هستند اما ارزش پولی که برای آن میپردازید را دارند و برای کسانی که نگران راحتی دستانشان هستند مناسب است.

کیبورد های سیمی یا بی سیم؟

ساختار کیبورد سیمی و بی سیم هر دو مزایا و معایب خود را دارند کیبورد بیسیم بیشتر در ادارات و منازل استفاده میشود بعلت محدودیت جا اما مزایای کیبورد بی سیم در مقابل کیبورد سیمی این است که میز شما را با متراژی کابل شلوغ نمی کند اما معایب این کیبورد ها این است که احتمال دارد که با سایر دستگاه های بی سیم تداخل داشته باشد وباعث شود کار شما مختل شود.

کیبورد با کیفیت برای تایپ چه ویژگی هایی دارد

گیمر ها معمولا کیبورد های سیمی را ترجیح می دهند زیرا کیبورد های بی‌سیم احتمال تاخیر را دارند که مانع بازی می‌شود کیبورد های بی‌سیم با باتری کار می‌کنند که هر از چند گاهی باید باتری های آن تعویض شوند که به هزینه اضافه می کند بنابراین شما می توانید متناسب با معیار و خواسته خودتون یکی از کیبورد های سیمی و بیسیمی را انتخاب کنید.

قیمت مهمترین پارامتر!

کیبورد ها بسته به ویژگی هایی که دارند قیمت های متفاوتی دارند بدیهی است که هر چه امکانات آن بیشتر باشد قیمت آن بیشتر است اگر به دنبال کیبوردی باشید که نیازهای شما و همچنین متناسب با بودجه شما باشد آن را خریداری نمایید در خرید هر نوع کالایی باهوش باشید و برای چیزهایی که  به آنها نیاز دارید خرج کنید شما می توانید برای جستجوی قیمت یا خرید یا بازدید از کیبورد های معمولی و ارگونومیک و گیمینگ از سایت پدرو کالا دیدن فرمایید.

بهترین برند های کیبورد در ایران

  
کیبورد با کیفیت برای تایپ a4tech
کیبورد جینیوس
کیبورد با کیفیت برای تایپ تسکو
کیبورد با کیفیت برای تایپ ریزر
کیبورد با کیفیت برای تایپ لاحیتک
کیبورد گرین
کیبورد با کیفیت برای تایپ فراسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.